Co to jest komunikacja korporacyjna?

Komunikacja korporacyjna (ang. Corporate communication) to narzędzie budowania relacji z otoczeniem rynkowym (np. z inwestorami, udziałowcami czy partnerami biznesowymi) zwiększające wartość przedsiębiorstwa.

 

Komunikacja korporacyjna wspiera organizację w osiąganiu celów, takich jak np. zwiększanie zysku i podwyższanie wartości rynkowej. Cele takie osiąga się poprzez działania polegające na wprowadzaniu innowacji, wdrażaniu strategii, realizacji planów marketingowych.

Szczególną rolę komunikacja korporacyjna pełni w spółkach notowanych na giełdach papierów wartościowych, które mają narzucony przez prawo obowiązek informowania o wynikach finansowych. Dla tego typu przedsiębiorstw istotne jest budowanie wizerunku i tzw. marki korporacyjnej, której siłę odzwierciedlają wyniki giełdowe.

Komunikacja korporacyjna to także działania w obszarze relacji inwestorskich. Tu liczy się przede wszystkim zaufanie. Aby je zdobyć i utrzymać, zarządy spółek powinny komunikować się w sposób wyważony, bardzo dokładny, klarowny i zawsze prawdziwy, nastawiony na utrzymywanie relacji w dłuższej perspektywie czasowej.

Podstawą komunikacji korporacyjnej są fakty, głęboka wiedza merytoryczna związana z daną branżą, dane finansowe. Komunikaty muszą być konstruowane w taki sposób, by nie pozostawiać pola do zróżnicowanej interpretacji przez analityków czy inwestorów.

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.